Protokół nr XIV/04

                                                       Protokół  Nr XIV/04

 

z obrad XIV Sesji Rady Gminy Rutka-Tartak, które odbyły się 14 września 2004 roku w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w godz. 1000  - 1300.

 

W obradach na 15 radnych uczestniczyło 10 radnych i 15 sołtysów oraz zaproszeni goście wg załączonych list obecności.

Ponadto udział wzięli:

-         Wójt Gminy Pan Jan Racis

-         Sekretarz Gminy Pani Daniela Jurewicz

-         Skarbnik Gminy Pani Anna Wierzchowska.

 

Obrady otworzył i przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Anuszkiewicz. Powitał  wszystkich przybyłych na obrady. Stwierdził, że podejmowane uchwały będą prawomocne, ponieważ w obradach uczestniczy wymagana liczba radnych. Przedstawił proponowany porządek obrad, który przyjęty został jednogłośnie.

 

Porządek obrad:

 

1) Przyjęcie protokołu z XIII Sesji Rady Gminy.

2) Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych zgłoszone na poprzedniej Sesji.

3) Podjęcie uchwały w sprawie  uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami

    pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

4) Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w

    Rutce-Tartak.

5) Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2004 roku

6) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 rok.

7) Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia Wójta Gminy.

8) Podjęcie uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy

    podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu

    osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego 

    zadania.

9)Wolne wnioski, dyskusja.

10) Zamknięcie obrad.

 

Ad. 1. Radni zapoznali się z Protokółem Nr XIII/04 z obrad XIII Sesji Rady Gminy  Rutka-Tartak, które odbyły się 9 sierpnia 2004 roku i nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń. Protokół został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 2.  Na ostatniej Sesji Rady Gminy nie zgłoszono interpelacji i wniosków..

 

Ad. 3. Przewodniczący Rady przedstawił  projekt uchwały w sprawie  rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność  pożytku publicznego i poprosił Panią Sekretarz o dodatkowe wyjaśnienia.

Pani Sekretarz wyjaśniła, że podjęcie w/w uchwały wynika z art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, który  nakłada na organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego obowiązek uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 cytowanej ustawy.

Radni uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wnieśli i Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Na stan 15 radnych w Sesji uczestniczyło 10 radnych . W głosowaniu jawnym udział wzięło 10 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 10 radnych.

 

U c h w a ł a   Nr XIV/82/04

w załączeniu.

 

Ad.4. Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie  Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rutce-Tartak. Radni uwag do przedstawionego projektu uchwały nie mieli i Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Na stan 15 radnych w Sesji uczestniczyło 10 radnych . W głosowaniu jawnym udział wzięło 10 radnych,  za podjęciem uchwały głosowało 10 radnych.

 

U c h w a ł a   Nr XIV/83/04

w załączeniu.

 

Ad.5. Sprawozdanie z wykonania  budżetu gminy za I półrocze 2004 roku  przedstawiła Skarbnik Gminy Pani Anna Wierzchowska. Następnie Przewodniczący Rady zapoznał z Uchwałą Nr RIO.V./4/19/04  składu   orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 3 września 2004 roku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Rutka-Tartak informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze 2004 roku, która pozytywnie opiniuje  informację o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2004 roku.

Radni bez uwag i zastrzeżeń przyjęli przedłożoną przez Wójta Gminy informację o przebiegu budżetu gminy za okres styczeń – czerwiec 2004 roku.

 

Ad. 6. Przewodniczący  Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie  zmian w budżecie gminy na 2004 rok. Wyjaśnień do przedłożonego projektu zmian w budżecie udzieliła Skarbnik Gminy. Radni uwag nie wnieśli. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod glosowanie.

Na stan 15 radnych w Sesji uczestniczyło 10 radnych . W głosowaniu jawnym udział wzięło 10 radnych,  za podjęciem uchwały głosowało 10 radnych.

 

U c h w a ł a   Nr XIV/84.//04

w załączeniu.

 

Ad. 7. Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia Wójta Gminy. Wyjaśnił, że zmiana polega na podwyższeniu tylko dodatku funkcyjnego  do kwoty maksymalnej  tj. do 1 490,- ( poprzednio było 1000,-). Proponowana podwyżka wynika z tego, że  wg przepisów ustawy z dnia 4 marca 2004 r. o zmianie ustawy o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej oraz niektórych innych ustaw Wójt  nie będzie otrzymywał dodatkowego wynagrodzenia tj. tzw. „trzynastki”, proponowana podwyżka będzie jakoby rekompensować utratę „trzynastki”.

Radny Stanisław Popławski spytał, czy Wójt jest zadowolony z proponowanej podwyżki.

Innych pytań i uwag nie było. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia Wójta Gminy pod głosowanie.

Na stan 15 radnych w Sesji uczestniczyło 10 radnych . W głosowaniu jawnym udział wzięło 10 radnych,  za podjęciem uchwały głosowało 9 radnych i jeden radny wstrzymał się od głosu.

 

U c h w a ł a   Nr XIV/85.//04

w załączeniu.

 

Ad. 8. Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie  trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych  i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.

Pani Skarbnik wyjaśniła , że podmioty niezaliczane   do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań tej jednostki. Zlecenie zadania i udzielenie  dotacji następuje zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie , a jeżeli dotyczy ono innych zadań publicznych niż określone w tej ustawie  wtedy Rada w drodze uchwały ustala tryb postępowania o udzielenie dotacji , sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania . Stwierdziła, że w/w projekt  uchwały służy właśnie temu celowi.

Radni po wysłuchaniu wyjaśnień  pytań i zastrzeżeń nie mieli.

Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Na stan 15 radnych w Sesji uczestniczyło 10 radnych . W głosowaniu jawnym udział wzięło 10 radnych,  za podjęciem uchwały głosowało 10 radnych. 

 

U c h w a ł a   Nr XIV/86.//04

w załączeniu.

 

Ad. 9. Pan Wójt z satysfakcją poinformował, że gmina nasza otrzymała dyplom za  zajęcie  II miejsca  w srebrnej setce samorządów w kraju  za wykonane inwestycje. Stwierdził, że duża w tym zasługa  pracowników  Urzędu i oczywiście Rady Gminy.

Stwierdził, też, że są trudności  z poszerzeniem drogi  gminnej na odcinku Pobondzie, ponieważ dwie osoby w dalszym ciągu nie wyrażają zgody na przekazanie gruntów. W dalszym ciągu jednak będziemy prowadzić rozmowy , by te dwie osoby wyraziły zgodę .

Poprosił radną Panią Annę Kleszczewską – nauczycielkę w Szkole Podstawowej w Rutce-Tartak, by przekazała wszystkim  nauczycielom w Szkole Podstawowej i Gimnazjum gratulacje  za osiągnięte wyniki  sprawdzianu  : w Szkole Podstawowej – 27,07 przy średniej województwa  26,09 i w Gimnazjum – z części humanistycznej – 27,42, w województwie 25,28 i z części matematycznej  - 22,95  w województwie 25,02.

Radna Pani Anna Kleszczewska podziękowała za uznanie.

Pan Antoni Racis – Kierownik Posterunku Policji w Rutce-Tartak podziękował  za zaproszenie  na Sesję Rady  i złożył gratulacje  w związku z zajęciem II miejsca w srebrnej setce samorządów i uzyskanych wyników  sprawdzianu w Szkole Podstawowej i w Gimnazjum. Zwrócił się też z apelem do radnych i sołtysów, by  zwracać baczniejszą uwagę na  nieznajome osoby poruszające się po terenie  i ewentualnie zgłaszać na Posterunek, ponieważ w okolicy coraz częściej dochodzi do kradzieży bydła z pola.

Pan Stanisław Osiński – Prezes Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak  podziękował za zaproszenie oraz pogratulował Wójtowi sukcesów na rzecz wspólnoty samorządowej.

Stwierdził , że starają się być konkurencyjni  na rynku  i poinformował o udzielanych przez bank kredytach.

Następnie przystąpiono do publicznego  losowania 10 gospodarstw , w których pilotażowo będą wykonane przydomowe oczyszczalnie ścieków.

Jednogłośnie postanowiono, że losowania dokonają Panie radne tj. Pani Anna Kleszczewska i Pani Beata Szyszko, które wylosują po  5 kopert z  nazwiskiem.

Pani Anna Kleszczewska wylosowała:

1)      Panią Danielę Aleksa zam. Trzcianka

2)      Pana Stanisława Krzywickiego zam. Olszanka

3)      Pana Wojciecha Szyszkowskiego zam. Ejszeryszki

4)      Pana Tadeusza Anzulewicza zam. Jasionowo

5)      Pana Jana Wierzchowskiego zam. Ignatowizna.

Pani Beta Szyszko wylosowała:

1)      Pana Tadeusza Twarogowskiego zam. Postawele

2)      Pana Jana Pruszyńskiego zam. Olszanka

3)      Pana Tomasza Domorackiego zam. Jałowo

4)       

5)      -Pana Marka Domżalskiego zam. Lizdejki

6)      Pana Zdzisława Barwickiego zam. Pobondzie.

 

Następnie przystąpiono do wytypowania gospodarstwa  na dożynki wojewódzkie  w Starym Folwarku .

Zgłoszono : Pana Radzewicza Grzegorza  zam. Baranowo, Pana Brzozowskiego Waldemara zam. Rowele, Pana Grzegorza Boniszewskiego zam. Rutka-Tartak i Panią Marię Micielica zam. Potopy

W wyniku głosowania  głosów otrzymali:

1)      Pan Grzegorz Radzewicz – 6

2)      Pan Waldemar Brzozowski – 2

3)      Pan Grzegorz Boniszewski – 1

4)      Pani Maria Micielica – 0

Jeden głos był nie ważny.

W związku z powyższym wytypowany został Pan Grzegorz Radzewicz , gdyby  nie wyraził zgody  to następny z największą ilości głosów.

 

Na tym obrady zamknięto.

 

Protokołowała: A. Brzozowska                                                    Przewodniczący Rady

                                                                                                 Andrzej Anuszkiewicz

 

 

                           

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Rutka-Tartak

Wytwarzający/odpowiadający: Alicja Brzozowska

Wprowadzający: Alicja Brzozowska

Data wprowadzenia: 2004-12-04

Data modyfikacji: 2004-12-04

Opublikował: Alicja Brzozowska

Data publikacji: 2004-12-04