Protokół Nr XXIII/05
Protokół Nr XXIII/05
z obrad XXIII Sesji Rady Gminy Rutka –Tartak, które odbyły się 28 listopada 2005 roku w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rutka – Tartak w godz. 1000 – 1200.
W obradach na 15 radnych uczestniczyło 12 radnych, 19 sołtysów i zaproszeni goście wg załączonych list obecności.
Ponadto udział wzięli :
- Wójt Gminy Pan Jan Racis,
- Sekretarz Gminy Pani Daniela Jurewicz
- Skarbnik Gminy Pani Anna Wierzchowska.
Obrady otworzył i przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Anuszkiewicz. Powitał przybyłych na obrady. Stwierdził, że podejmowane uchwały będą prawomocne, ponieważ w obradach uczestniczy wymagana liczba radnych. Przedstawił proponowany porządek obrad, który przyjęty został jednogłośnie.
Porządek obrad :
1) Przyjęcie Protokółu z XXII Sesji Rady Gminy.
2) Interpelacje i zapytania radnych.
3) Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
4) Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr VIII/49/03 z dnia 28 11.2003 r. w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
5) Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
6) Podjęcie uchwały w sprawie opłaty administracyjnej, terminu płatności oraz sposobu jej poboru.
7) Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatku od środków transportowych.
8) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 r.
9) Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków .
10) Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki na pokrycie wydatków związanych z realizacją inwestycji pod nazwą „ Rozbudowa transgranicznej sieci komunikacyjnej i sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Pobondzie „.
11) Podjęcie uchwały w sprawie zgody na nabycie gruntów pod drogę gminną w Pobondziach.
12) Wolne wnioski i dyskusja.
13) Zamknięcie obrad.
Ad. 1. Radni zapoznali się z Protokółem Nr XXII/05 z obrad Sesji Rady Gminy , która odbyła się 27 października 2005 roku i nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń. Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 2. Radny Pan Stanisław Popławski zgłosił wniosek w sprawie dokończenia asfaltowania odcinka drogi powiatowej ( od m. Postawele do Kleszczówka). Stwierdził, że dziury w nawierzchni drogi są takie, że można urwać koła.
Pan Marian Świtaj zgłosił wniosek w sprawie asfaltowania drogi powiatowej w m. Kupowo.
Ad. 3. Pan Przewodniczący poinformował, że na Sesji w dniu 27 października b.r. zgłoszono zapytanie, które przesłane zostało do Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Suwałkach, ale dotychczas nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Ad. 4. Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych. Pani Zofia Jastrzębska – inspektor ds wymiaru podatków i opłat w Urzędzie Gminy wyjaśniła, na czym polega zmiana w projekcie uchwały.
Radni uwag ani zastrzeżeń nie wnieśli. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Na stan 15 radnych w Sesji uczestniczyło 12 radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały glosowało 12 radnych.
U c h w a ł a Nr XXIII/130/05
w załączeniu.
Ad. 5. Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
Pan Wójt poinformował, że proponuje zwiększenie stawki podatku od nieruchomości za 1 m2 w stosunku do roku ubiegłego:
- o 0,02 zł od gruntów pozostałych,
- o 0,02 zł od budynków mieszkalnych,
- od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej i od pozostałych budynków pozostawić jak w ubiegłym roku,
- pozostałe stawki pozostawić tak jak proponuje Minister Finansów.
Radni uwag nie wnieśli. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Na stan 15 radnych w Sesji uczestniczyło 12 radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały glosowało 12 radnych.
U c h w a ł a Nr XXIII/131/05
w załączeniu.
Pan Wójt poinformował, że w związku z obniżeniem średniej ceny skupu 1 q żyta przyjmowanej jako podstawę do obliczania podatku rolnego w stosunku do roku ubiegłego o 9,79 zł jako podstawę obliczania podatku rolnego na 2006 rok należy przyjąć kwotę podaną w Komunikacie GUS tj. 27,88 zł ( w ubiegłym roku Rada Gminy uchwaliła 35,00 zł za 1 q).
Przewodniczący Rady zapoznał z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 października 2005 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2005 roku , która wynosi 131,35 zł za 1 m3 tj. więcej o 10,95 zł niż w roku ubiegłym, jednocześnie informując, że propozycja Wójta jest , żeby nie obniżać średniej ceny sprzedaży drewna.
Radni innych propozycji nie wnieśli. Przewodniczący Rady poddał propozycję Wójta pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za nie obniżeniem średniej ceny skupu drewna glosowało 12 radnych.
Ad. 6. Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia opłaty administracyjnej , terminu jej płatności oraz sposobu jej poboru.
Radni uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wnieśli. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Na stan 15 radnych w Sesji uczestniczyło 12 radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały glosowało 12 radnych.
U c h w a ł a Nr XXIII/132/05
w załączeniu
Ad. 7. Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie stawek podatku od środków transportowych.
Pan Wójt poinformował, że w proponowanym projekcie uchwały nie przewiduje się żadnych zwolnień.
Radni uwag do przedstawionego projektu uchwały nie mięli. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Na stan 15 radnych w Sesji uczestniczyło 12 radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały glosowało 12 radnych.
U c h w a ł a Nr XXIII/133/05
w załączeniu.
Ad. 8. Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok.
Wyjaśnień do przedłożonego projektu zmian w budżecie gminy udzieliła Pani Skarbnik Gminy.
Radni uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wnieśli. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Na stan 15 radnych w Sesji uczestniczyło 12 radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały glosowało 12 radnych.
U c h w a ł a Nr XXIII/134/05
w załączeniu.
Ad. 9. Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków.
Pan Wójt wyjaśnił, że zgodnie z obowiązującymi przepisami Rada Gminy na wniosek przedsiębiorstwa może przedłużyć czas obowiązywania dotychczasowych taryf nie dłużej niż na 1 rok.
Radni uwag do przedstawionego projektu uchwały nie mięli. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Na stan 15 radnych w Sesji uczestniczyło 12 radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały glosowało 12 radnych.
U c h w a ł a Nr XXIII/135/05
w załączeniu.
Ad. 10. Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki na pokrycie wydatków związanych z realizacją inwestycji pod nazwą „Rozbudowa transgranicznej sieci komunikacyjnej i sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Pobondzie.
Radni uwag do przedłożonego projektu uchwały nie mięli. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Na stan 15 radnych w Sesji uczestniczyło 12 radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały glosowało 12 radnych.
U c h w a ł a Nr XXIII/136/05
w załączeniu.
Ad. 11. Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zgody na nabycie gruntów pod drogę gminną w m. Pobondzie.
Pan Wójt wyjaśnił, że 5 rolników wyraziło zgodę na przekazanie w formie darowizny łączną pow. 1 621 m2 gruntów pod drogę gminną w m. Pobondzie.
Radni uwag do przedłożonego projektu uchwały nie mięli. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Na stan 15 radnych w Sesji uczestniczyło 12 radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały glosowało 12 radnych.
U c h w a ł a Nr XXIII/137/05
w załączeniu.
Ad. 12. Komendant Komisariatu Policji w Rutce – Tartak poinformował, że jest prowadzone postępowanie w sprawie wykonywania usług kominiarskich przez „fałszywych „ kominiarzy.
Poinformował, że zgodnie z obowiązującymi przepisami usługi kominiarskie może wykonywać osoba, która ma uprawnienia mistrza lub czeladnika.
Ad. 13. Na tym obrady zakończono.
Protokołowała: A. Brzozowska
Przewodniczący Rady
Andrzej Anuszkiewicz
Metryka strony