Protokół Nr VII/03

 

                                                  Protokół Nr VII/03

 

z obrad VII Sesji Rady Gminy Rutka-Tartak, które odbyły się 28 października 2003 roku w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rutka-Tartak w godz. 1000 – 1300.

 

W obradach na 15 radnych uczestniczyło 13 radnych i 18 sołtysów wg załączonych list obecności.

Ponadto udział wzięli:

-         Wójt Gminy Pan Jan Racis

-         Sekretarz Gminy Pani Daniela Jurewicz

-         Skarbnik Gminy Pani Anna Wierzchowska.

 

Obrady otworzył i przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Anuszkiewicz. Powitał przybyłych na obrady radnych, , Wójta Gminy z pracownikami Urzędu Gminy i sołtysów. Stwierdził, że podejmowane uchwały będą prawomocne, ponieważ w obradach uczestniczy wymagana liczba radnych. Przedstawił proponowany porządek obrad, który przyjęty został jednogłośnie.

 

Porządek obrad:

 

1.      Otwarcie obrad.

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Przyjęcie protokółu z VI Sesji Rady Gminy.
  3. Wybór ławników do Sądu Rejonowego w Suwałkach.
  4. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych .
  5. Informacja Wójta Gminy  z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych
  6. Informacja Urzędu Skarbowego w Suwałkach z dokonanej analizy oświadczeń

      majątkowych.

  1. Sprawozdanie z realizacji uchwał w zakresie gospodarowania mieniem gminnym 

      podjętych przez Radę Gminy Rutka-Tartak za okres od 19 listopada 2002 roku do 30 

      września 2003 roku.

  1. Podjęcie uchwały w sprawie zmian  w budżecie  gminy na 2003 rok.
  2. Wolne wnioski, dyskusja.
  3. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 3.  Radni zapoznali się z Protokółem Nr VI/03 z obrad Sesji Rady Gminy, która odbyła się 30 września 2003 roku i nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń. Protokół został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 4.  Przewodniczący Rady  poprosił o przedstawienie  opinii Zespołu o zgłoszonych kandydatach na ławników do Sądu Rejonowego w Suwałkach. Pani Anna Kleszczewska Przewodnicząca Zespołu przedstawiła opinię o zgłoszonych kandydatach na ławników – Opinia w załączeniu.

Przewodniczący Rady  poinformował, że wybór ławników zgodnie z przepisami musi odbyć się w głosowaniu tajnym. W tym celu należy  powołać Komisję Skrutacyjną, która będzie pracowała przy wyborze  ławników.

Do Komisji zgłoszono Panią Beatę Szyszko, Pana Kazimierza Anzulewicza i Pana Stanisława Popławskiego, którzy  wyrazili zgodę na pracę w w/w Komisji.

Rada w głosowaniu jawnym  jednogłośnie powołała Komisję Skrutacyjną ( na stan 15 radnych  w obradach uczestniczyło 13 radnych  w głosowaniu jawnym udział wzięło 13 radnych , za powołaniem Komisji glosowało 13 radnych).

Komisja  przystąpiła do pracy.

Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Pani Beata Szyszko odczytała Protokół z głosowania w wyborach na ławników do Sądu Rejonowego w Suwałkach.

W wyniku tajnego głosowania ważnie oddanych głosów otrzymali :

1) Pan Zdzisław Antoni Barwicki               -  8

2) Pani Helena Paciorkowska                      -  4

3) Pan Stanisław Czesław Faber                 - 11

4 Pan Stefan Jan Majewski                         -   1

5) Pan Stanisław Jarosław Dziermejko       -  1

Protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu.

Na ławników do Sądu Rejonowego w Suwałkach zostali wybrani:

1)      Pan Stanisław Czesław Faber

2)      Pan Zdzisław Antoni Barwicki.

 

Uchwała Nr VII/45/03

w załączeniu.

Radny Pan Barwicki podziękował Radzie za zaufanie i wybór na ławnika.

 

Ad. 5. Przewodniczący Rady przedłożył   Analizę oświadczeń majątkowych za 2002 rok złożonych przez  radnych Rady Gminy  - Analiza ... w załączeniu.

Stwierdził, że wszyscy radni złożyli oświadczenia majątkowe  w terminie. Wszystkie oświadczenia zawierają nieprawidłowości natury formalnej, polegające na niekompletnym wypełnieniu rubryk lub na wypełnieniu ich w sposób niezgodny z pouczeniem.

 

Ad. 6.  Wójt Gminy przedłożył Analizę oświadczeń majątkowych za 2002 rok złożonych przez pracowników Urzędu Gminy. Do złożenia oświadczeń obowiązanych było 12 pracowników tj. :

-         Wójt Gminy ( złożone  było do Wojewody Podlaskiego),

-         Sekretarz Gminy,

-         Skarbnik Gminy,

-         5 kierowników jednostek organizacyjnych gminy,

-         4 pracowników  wydających decyzje administracyjne w imieniu Wójta .

Wszystkie oświadczenia zawierały  nieprawidłowości natury  formalnej. Analiza ... w załączeniu.

 

Ad. 7. Przewodniczący Rady zapoznał również z Analizą oświadczeń majątkowych pracowników i radnych  przedłożoną przez Urząd Skarbowy w Suwałkach.

     Analiza .... w załączeniu.

 

Ad. 8. Wójt Gminy przedłożył sprawozdanie z realizacji uchwał  w zakresie gospodarowania mieniem gminnym podjętych przez Radę Gminy za okres od 19 listopada 2002 r. do 30 września 2003 roku.  

Radni sprawozdanie przyjęli bez uwag.

 

Ad. 9. Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 rok. Wyjaśnień  do przedłożonego projektu  udzieliła Pani Skarbnik Gminy.          

Radni uwag nie mieli.

Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Na stan 15 radnych w obradach uczestniczyło 13 radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały glosowało 13 radnych.

U c h w a ł a  Nr VII/46/03

w załączeniu.

 

Ad. 10.  Radny Pan Stanisław Krzywicki i sołtys wsi Wierzbiszki Pan Wacław Bagiński zwrócili się z pytaniem do Pana Wójta  „dlaczego występują braki w dostawie wody ?”

Pan Wójt odpowiedział, że w zasadzie nie powinien ten problem występować, bo norma wydobycia dobowego może wynosi 700 m3  a  rozbiór  wynosi 300 m3. Poinformował, że na następną Sesję zostanie poproszony przedstawiciel firmy „GRES” , który  wyjaśni  przyczyny tej sytuacji.

Radny Pan Kazimierz Anzulewicz   zgłosił wniosek w sprawie  wycięcia  topoli rosnących w pasie drogi wojewódzkiej Kadaryszki-Rutka-Tartak. Wniosek w  sprawie wycięcia gałęzi topoli był  zgłoszony  na Sesji w kwietniu b.r.. Pan Przewodniczący  zapoznał radnych z odpowiedzią  Zarządu Dróg Wojewódzkich w Suwałkach na powyższy temat. Postanowiono  wniosek  przesłać do ZDW.  Wycięcie tylko gałęzi dalej zagraża bezpiecz     eństwu ruchu na drodze. 

 

Ad. 11. Na tym obrady zamknięto. 

 

Protokołowała: A. Brzozowska

 

 

Przewodniczący

Andrzej Anuszkiewicz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                

 

                     

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Rutka-Tartak

Wytwarzający/odpowiadający: Alicja Brzozowska

Wprowadzający: Alicja Brzozowska

Data wprowadzenia: 2004-05-15

Data modyfikacji: 2004-05-15

Opublikował: Alicja Brzozowska

Data publikacji: 2004-05-15