protokół Nr VI/03
Protokół Nr VI/03
z obrad VI Sesji Rady Gminy Rutka-Tartak, które odbyły się 30 września 2003 roku wsali konferencyjnej Urzędu Gminy Rutka-Tartak w godz. 1000 – 1300 .
W obradach na 15 radnych udział wzięło 14 radnych, 16 sołtysów i zaproszeni goście wg załączonych list obecności.
Ponadto udział wzięli :
- Wójt Gminy Pan Jan Racis
- Sekretarz Gminy Pani Daniela Jurewicz
- Skarbnik Gminy Pani Anna Wierzchowska.
W obradach uczestniczył redaktor Gazety Współczesnej Pan Moćkun Tadeusz .
Obrady otworzył i przewodniczył Przewodniczący Rady Pan Andrzej Anuszkiewicz. Powitał przybyłych na obrady radnych, zaproszonych gości, Wójta Gminy, sołtysów i pracowników Urzędu Gminy. Stwierdził, że podejmowane uchwały będą prawomocne, ponieważ w obradach uczestniczy wymagana liczba radnych. Przedstawił proponowany porządek obrad, który przyjęty został jednogłośnie.
Porządek obrad:
- Otwarcie obrad.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokółu z V Sesji Rady Gminy.
- Informacja o szkoleniach rolników w zakresie wypełniania „Wniosku o wpis do ewidencji producentów” oraz „Wniosku powierzchniowego o przyznanie płatności obszarowej”
- Podjęcie uchwały w sprawie powołania Zespołu do przedstawienia Radzie Gminy opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników do Sądu Rejonowego w Suwałkach.
- Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia o nazwie” Związek Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego”.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 rok
- Przyjęcie Informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2003 roku.
- Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży działki we wsi Jałowo.
- Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia zarzutu wniesionego do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Wakacyjna Wioska Bałtów” w miejscowości Pobondzie.
- Podjęcie uchwały w sprawie zaakceptowania porozumienia pomiędzy Gminą Wiżajny a Gminą Rutka-Tartak dotyczącego powierzenia Gminie Wiżajny zadań w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę w części wsi Rowele..
- Wolne wnioski, dyskusja.
- Zamknięcie obrad.
Ad. 3. Radni zapoznali się Protokółem Nr V/03 z obrad Sesji Rady Gminy która odbyła się 17 czerwca 2003 roku się i nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń . Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4. Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Suwałkach Pan Bernard Mociulewski poinformował , że od października b.r. do marca 2004 r. Biuro będzie prowadziło akcję informacyjno-szkoleniową skierowaną do rolników . Tematem szkoleń będzie wypełnianie „Wniosku o wpis do ewidencji producentów” oraz „Wniosku powierzchniowego o przyznanie płatności obszarowych”
Informacje o terminach i miejscach szkoleń BP ARiMR w Suwałkach będzie przekazywało rolnikom przez sołtysów.
Do wypełniania wniosku powierzchniowego rolnikowi przydatne mogą być dokumenty zawierające informacje dotyczące położenia oraz powierzchni użytkowanych przez niego działek ewidencyjnych.
W przypadku, gdy Wnioskodawca nie dysponuje aktualnymi informacjami na ten temat, powinien złożyć w Starostwie Powiatowym w Suwałkach, wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z ewidencji gruntów.
Poinformował, że najtańszym, a zarazem wystarczającym rozwiązaniem jest uzyskanie wypisu z ewidencji gruntów i budynków oraz kopii mapki ewidencyjnej.
Dodał, że wypełnienie wniosku jest bardzo trudne i zachęcał rolników do wzięcia udziału w szkoleniach. Za prawidłowe wypełnienie wniosku odpowiada wyłącznie rolnik , Biuro będzie tylko sprawdzało prawidłowość wypełnienia.
Przypomniał również, że w zakresie Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt każdy hodowca zobowiązany jest do oznakowania posiadanego bydła, informowania o wszystkich przemieszczeniach oraz do zarejestrowania stada.
Oznakowanie posiadanego bydła w swoim gospodarstwie odbywa się poprzez założenie kolczyków i bieżące prowadzenie Księgi rejestracji Stada Bydła. Do końca b.r. kolczykowanie przeprowadza się na koszt ARiMR.
Powinno dostarczać się informacje do BP ARiMR o wszystkich przemieszczeniach bydła, trzody chlewnej, owiec i kóz (kupno, sprzedaż, upadek, ubój w rzeźni, urodzenia) na obowiązujących drukach znajdujących się w gospodarstwach i dostępnych w BP ARiMR.
W celu zarejestrowania stada należy zgłosić wszystkie sztuki trzody chlewnej, owiec i kóz do Biura Powiatowego. Oznakowanie zwierząt hodowca wykonuje we własnym zakresie poprzez założenie kolczyków wydanych przez BP ARiMR.
Ponadto posiadacz zwierząt zobowiązany jest do:
· Oznakowania swoich zwierząt kolczykami lub tatuażem ( z wyjątkiem koni) w terminie 21 di od daty urodzenia zwierzęcia.
· Pobrania od ARiMR prowadzenia w gospodarstwie Księgi Rejestracji posiadanych przez siebie zwierząt ( z wyjątkiem koni), w której odnotowywać będzie wszystkie zdarzenia dotyczące zwierząt.
· Informowania odpowiednich organów ARiMR w ciągu 7 dni od daty zdarzenia o każdym : wwozie, imporcie, przemieszczeniu zwierzęcia ( tzn. sprzedaży, wwozie oraz eksporcie), a także padnięciu i uboju zwierzęcia – przy użyciu odpowiednich Formularzy Zgłoszeniowych. Posiadacz zobowiązany jest do informowania ARiMR o fakcie urodzenia się zwierzęcia w terminie 21 dni.
Zgodnie z obowiązującym prawem posiadacz konia, po złożeniu Zgłoszenia konia do rejestru otrzyma dla swojego zwierzęcia paszport. W paszporcie, poza informacjami weterynaryjnymi oraz hodowlanymi, znajdował się będzie opis słowny i graficzny zwierzęcia. Opis ten posiadacz zwierzęcia zobowiązany jest uzyskać od osoby upoważnionej do wykonywania opisów i załączyć do Zgłoszenia konia do rejestru.
Pan Przewodniczący podziękował przedstawione informacje.
Ad. 5. Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że w roku bieżącym mija kadencja ławników sądowych, W związku z tym należy powołać Zespół, który przedstawi Radzie Gminy opinię o zgłoszonych kandydatach na ławników.
Zgłoszono następujących kandydatów, którzy wyrazili zgodę na pracę w Zespole:
1) Radny Pan Stanisław Popławski
2) Radny Pan Tadeusz Anzulewicz
3) Pani Anna Kleszczewska.
Na tym zgłoszenia zakończono.
Przewodniczący Rady przedłożył projekt uchwały w sprawie powołania Zespołu do przedstawienia Radzie Gminy opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników do Sądu Rejonowego w Suwałkach. Radni uwag do przedłożonego projektu uchwały nie wnieśli.
Na stan 15 radnych w obradach uczestniczyło 14 radnych. W głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. 2 radnych wstrzymało się od głosu.
U c h w a ł a Nr VI/39/03
w załączeniu.
Ad. 6. Przewodniczący Rady Gminy przedłożył projekt uchwały w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia o nazwie „ Związek Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego „ . Potrzebę przystąpienia do Związku uzasadnił Wójt Gminy, który stwierdził, że Związek między innymi inicjuje i opiniuje projekty aktów prawnych dotyczące samorządu terytorialnego, organizuje szkolenia przedstawicieli samorządu terytorialnego i pracowników samorządowych a składka członkowska nie jest zbyt wysoka , bo 1,15 zł od mieszkańca gminy co daje kwotę w stosunku rocznym około 360 zł. Radni pytań i uwag nie mieli.
Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Na stan 15 radnych w obradach uczestniczyło 14 radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.
U c h w a ł a Nr VI/40/03
w załączeniu.
Ad. 7. Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie
gminy na 2003 rok. Skarbnik Gminy wyjaśniła potrzebę dokonania zmian w budżecie.
Radni uwag nie wnieśli.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Na stan 15 radnych w
Sesji uczestniczyło 14 radnych. W głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało
14 radnych
U c h w a ł a Nr VI/41/03
w załączeniu.
Ad. 8. Skarbnik Gminy Pani Anna Wierzchowska przedstawiła i omówiła Informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2003 roku.
Przewodniczący zapoznał z Uchwałą Nr RIO.V./4/11/2003 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku Zespół w Suwałkach z dnia 21 sierpnia 2003 r. pozytywnie opiniującą przedłożoną przez Wójta Gminy Informację o przebiegu wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze 2003 roku – Informacja w załączeniu.
Ad. 9. Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego działki położonej we wsi Jałowo. Informacji udzielił Wójt Gminy Pan Jan Racis. Poinformował, że działka ta o pow. 0,78 ha to tzw. „ogród kowalski”. W roku 1990 działki te zostały skomunalizowane. Obecnie działka jest w dzierżawie. Pan Wójt przekonywał radnych, że nie ma sensu działki tej trzymać w zasobach komunalnych gminy, jeżeli będzie ktoś chętny do kupna. Pieniądze otrzymane ze sprzedaży działki proponuje przeznaczyć na potrzeby wsi Jałowo dokładając też pewną kwotę z budżetu gminy. Powiedział, że działkę można też przekazać wspólnocie mieszkańców pod warunkiem, że będzie miała pomysł na jej zagospodarowanie.
Radny ze wsi Jałowo Pan Tomasz Domaradzki powiedział, że starsi mieszkańcy wsi nie chcą
aby działkę ta była przeznaczona do sprzedaży. Innych uwag i sugestii nie było.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Na stan 15 radnych w obradach uczestniczyło 14 radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. Dwóch radnych wstrzymało się od głosu.
U c h w a ł a Nr VI/42/03
w załączeniu.
Ad. 10. Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia zarzutu wniesionego do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Wakacyjna Wioska Bałtów” w miejscowości Pobondzie.
Przedstawiciel Nadleśnictwa Pan Olgierd Furman wnosi o uwzględnienie zarzutu w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Wakacyjna Wioska Bałtów w miejscowości Pobondzie.
Rada przeanalizowała dokładnie uzasadnienie i uwzględniła zarzut Nadleśnictwa Suwałki dotyczący wymienionej w projekcie uchwały działki.
Pytań i uwag nie było.
Przewodniczący Rady przedłożył projekt uchwały pod głosowanie. Na stan 15 radnych w obradach uczestniczyło 14 radnych, W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.
U c h w a ł a Nr VI/43/03
w załączeniu.
Ad. 11. Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zaakceptowania porozumienia pomiędzy Gminą Wiżajny a Gminą Rutka-Tartak dotyczącego powierzenia Gminie Wiżajny zadań z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę w części wsi Rowele.
Pan Wójt poinformował, zapoznał Radę z treścią Porozumienia . Radni uwag nie wnieśli.
Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Na stan 15 radnych w obradach uczestniczy 14 radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.
U c h w a ł a Nr VI/44/03
w załączeniu.
Ad. 12. Sołtys wsi Krejwiany Pan Jan Witkowski zgłosił wniosek o ustawienie znaku drogowego z nazwą miejscowości Krejwiany. Zwrócił się również z prośbą o modernizację drogi a może też asfaltowanie.
Pan Wójt odpowiedział, że w pierwszej kolejności będą naprawiane te drogi z których korzysta najwięcej mieszkańców. Ponadto w pierwszej kolejności zaspakajane będą potrzeby zdrowia, oświaty i modernizacja remizy strażackiej.
Radny Pan Kazimierz Anzulewicz zwrócił się z prośbą o zdyscyplinowanie kierowcy Pana Marka Anuszkiewicza. Stwierdził, że: kierowca wybiórczo traktuje dzieci, jest arogancki w stosunku do nich i pali papierosy w trakcie jazdy. Ponadto uważa, że ze względów ludzkich mógłby np. po trasie zabrać idącą matkę z małymi dziećmi. Zwrócił też uwagę na fakt, że Pan Marek Anuszkiewicz jeździ kilka razy dziennie do domu.
Pan Wójt odpowiedział, że Kierownik Biura Obsługi Szkół Samorządowych Pani Halina Sokołowska przeprowadzi rozmowę z kierowcą w celu zdyscyplinowania .
Pan Krzysztof Masłowski stwierdził, że należy zwrócić uwagę kierowcy na zasady dobrego zachowania jak również na to ,że powinien zatrzymywać się tam, gdzie zatrzymują się dzieci.
Radny Pan Tomasz Domaradzki zwrócił się z prośbą by w pierwszej kolejności były odwożone dzieci te , które są najwcześniej przywożone do szkoły.
Radny Pan Jarosław Biłbak zwrócił się z pytaniem kiedy będzie można korzystać z sali gimnastycznej do gry w piłkę nożną halową .
Pan Wójt odpowiedział, że w tej sprawie po Sesji zbierze się Komisja Praworządności, Kultury, Oświaty, Ochrony Zdrowia i Środowiska.
Radny Pan Stanisław Krzywicki zwrócił uwagę na występujące braki wody. Pan Wójt odpowiedział, że sytuacja jest przejściowa w związku z trwającą modernizacją stacji i prosił o wyrozumiałość.
Na tym obrady zamknięto.
Protokołowała: A. Brzozowska
Przewodniczący
Andrzej Anuszkiewicz
Metryka strony